Arbeidsmarkt Communicatie
Arbeidsmarkt communicatie bestaat uit veel even belangrijke onderdelen.
Zie hier onder een kort overzicht. Wilt u dat wij u helpen? Dat doen wij graag!
Vraag naar de mogelijkheden via het contact formulier!
Doelgroep analyse:
Bepaal wie de doelgroep is voor de arbeidsmarktcommunicatie en hoe zij het beste bereikt kunnen worden.
Bepalen van de boodschap:
Bepaal de boodschap die overgebracht moet worden en hoe deze op een aansprekende manier gecommuniceerd kan worden.
Keuze van communicatiekanalen:
Bepaal welke communicatiekanalen het meest geschikt zijn voor de doelgroep, zoals social media, vacaturebanken, evenementen, persberichten, etc.
Opstellen van content:
Stel de content op voor de verschillende communicatiekanalen, met inbegrip van beeld- en tekstmateriaal.
Plannen van communicatie-activiteiten:
Plan de verschillende communicatie-activiteiten, zoals het plaatsen van vacatures, het organiseren van evenementen.
Evaluatie en aanpassing:
Evalueer de resultaten van de arbeidsmarktcommunicatie en pas deze aan waar nodig.
Bewaking van de merkbeleving:
Zorg ervoor dat de arbeidsmarktcommunicatie aansluit bij de merkbeleving van het bedrijf.
Monitoring van sociale media:
Monitor de reacties op sociale media en pas de communicatie aan waar nodig.
Onderhouden van contacten/opvolgen van leads en talentpooling:
Onderhoud contacten met de doelgroep en geef hen de ruimte om vragen te stellen en feedback te geven.
Continu verbeteren:
Blijf de arbeidsmarktcommunicatie continu verbeteren door te luisteren naar feedback en door trends en ontwikkelingen in de markt in de gaten te houden.